شناسهٔ خبر: 176724 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شهر فرودگاهی امام(ره):

اتاق فلزات گران‌بها در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افتتاح شد

نشست مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از افتتاح اتاق فلزات گران بها در این مجموعه خبر داد و گفت: شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه دارد که برخی همچون اتاق فلزات گرانبها و گوهرسنگ آماده بهره‌برداری هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از دفتر ارتباطات، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهر فرودگاهی، سعید چلندری رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در مراسم افتتاحیه اتاق فلزات گران‌بها طی سخنانی از آمادگی این مجموعه برای آغاز به کار اتاق فلزات گران‌بها و گوهرسنگ خبر داد و گفت: این اتاق در فرودگاه جانمایی شده و شرایط برای رصد و پایش آن توسط سازمان‌های نظارتی مهیا است.

وی افزود: شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه دارد که برخی همچون اتاق فلزات گران‌بها و گوهرسنگ آماده بهره‌برداری است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اهمیت افزایش سهم ایران در تجارت جهانی فلزات گران‌بها و گوهر سنگ‌ها، افزود: ایجاد اتاق‌های گوهرسنگ علاوه بر تسهیل تجارت برای فعالان اقتصادی، زمینه رشد ارزش افزوده در این حوزه را به همراه خواهد داشت.

در این نشست مجری طرح صنعت گوهرسنگ، نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک جمهوری اسلامی ایران، شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و اتاق اصناف ایران حضور داشتند و نظرات خود را در راستای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت‌های اتاق گوهرسنگ اعلام کردند.

گفتنی است، این اتاق با تمرکز بر مزایای منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی و با هدف تسهیل ورود کالای خام و اولیه و صدور محصول فراوری شده و ارزیابی سنگ‌های قیمتی، همچنین توسعه صادرات و واردات و درنهایت افزایش سهم ایران در تجارت جهانی افتتاح شد.